مقالات شرکت داروسازی رها

قرص ماکاتون، مکملی جهت افزایش قوای جنسی در خانم ها و آقایان(قسمت اول)

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

قرص ماکاتون، مکملی جهت افزایش قوای جنسی در خانم ها و آقایان (قسمت اول)

دسته بندی: مکمل تقویت کننده جنسی و افزایش قوای عمومی در مردان و زنان         

شکل فرآورده: قرص ( 60 قرص در هر قوطی)

 مکمل ماکاتون شرکت داروسازی رها

معرفی کلی:

قرص ماکاتون یک فرآورده کاملا طبیعی است که برای افزایش میل جنسی، درمان اختلال جنسی و تقویت انرژی عمومی بدن هم در مردان و هم در زنان مورد استفاده قرار می گیرد و از  این حیث منحصر به فرد است. قرص ماکاتون از دو فرآورده کاملاً گیاهی تشکیل شده است که شامل عصاره اپیمدیوم و پودر ماکا می شوند.

 نام دیگر اپیمدیومweed  horny goat  و به فارسی علف بز شاخدار است. این گیاه از دیرباز در طب سنتی چین، برای افزایش انرژی عمومی، درمان اختلالات جنسی مانند اختلال نعوظ و درمان درد مفاصل مورد استفاده قرار می‏گرفته است.  قرص ماکاتون حاوی 750 میلیگرم عصاره اپیمدیوم است. عصاره های گیاهی غلیظ تر از پودر های گیاهی هستند و برای به دست آوردن عصاره از میزان بالاتری از پودر گیاه باید استفاده کرد. این میزان عصاره حاوی 35 میلیگرم ایکارین است که در ادامه به اثرات سودمند آن اشاره می کنیم.

گیاه اپیدیوم شرکت داروسازی رها

پودر ماکا غذایی انرژی بخش و تقویت کننده بوده که از هزاران سال پیش در آمریکای جنوبی توسط بومیان در غذا و به عنوان گیاه دارویی خاص برای درمان اختلال نعوظ و میل جنسی پایین مورد استفاده قرار میگرفته است. این گیاه در قاره آمریکا و اروپا بسیار شناخته شده است. قرص ماکاتون حاوی 150 میلیگرم از این پودر تقویت کننده است.

کاربرد های درمانی

گیاه اپیمدیوم

  • درمان اختلال نعوظ

توضیح کلی:

هنگامی که فرد از نظر جنسی تحریک می شود، نیتریک اکسید به یک ماده شیمیایی به نام گوانوزین مونوفسفات حلقوی  cGMP سیگنال می دهد که باعث افزایش جریان خون به سه سیلندر لوله مانند در آلت تناسلی می شود که سپس منجر به نعوظ می شود.

در طی اختلال نعوظ، آنزیمی به نام پروتئین فسفودی استراز نوع 5 با اکسید نیتریک و cGMP تداخل می کند و در نتیجه، خون نمی تواند از طریق شریان ها حرکت کند و اختلال نعوظ ایجاد می شود.

قرص ماکاتون شرکت داروسازی رها حاوی 35 میلیگرم ایکارین است که ماده موثره اصلی اپیمدیوم در درمان اختلال نعوظ است. ایکارین به طور اختصاصی بر روی گیرنده آنزیم فسفودی استراز 5 اثر کرده و آنرا مهار می کند. در نتیجه نیتریک اکسید به راحتی می تواند باعث نعوظ آلت شود. اثر مهاری ایکارین بر روی آنزیم فسفودی استراز انسانی به طور خاص در آزمایشات اثبات شده است. علاوه بر این، آزمایش ایکارین بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داده است که استفاده از ایکارین موجب افزایش خونرسانی به آلت نسبت به گروه کنترل می شود (1).

ذکر این نکته حایز اهمیت است که ایکارین تنها در عصاره اپیمدیوم موجود می باشد.

  • بهبود آمادگی برای بارداری

 آمادگی برای بارداری شرکت داروسازی رها

یکی از عوامل مهم ناباروری در خانم ها، نازک شدن اندومتر رحم (ضخامت کمتر از 7 میلی متر) است. مطالعات نشان داده است که یکی از عواملی که بر آمادگی بارداری تاثیر گذار است، ضخامت اندومتر رحم است. یکی از ترکیباتی که می تواند در افزایش ضخامت اندومتر اثر گذار باشد ترکیب ایکارین است. ایکارین می تواند با افزایش بیان ژن استروژن و فاکتور رشد VEGF در سلول های اندومتر رحم باعث تحریک رشد این سلول ها شود(2).

  • جلوگیری از پوکی استخوان در دوران یائسگی زنان

 زنان یائسه شرکت داروسازی رها

مطالعات اولیه بر روی این گیاه نشان دادند که گیاه اپیمدیوم به علت فیتواستروژن های فلاونوییدی می تواند بر روی افزایش تراکم استخوان در دوران یائسگی زنان موثر باشد. پس از اثبات اثرات این گیاه در مطالعات آزمایشگاهی و بر روی حیوانات، اثر این گیاه بر روی انسان نیز آزمایش شد. در این رابطه مطالعه ای به طول یکسال بر روی 100 بیمار مبتلا به علائم یائسگی انجام شد. در نهایت، مشخص شد که استفاده از مکمل حاوی اپیمدیوم در کنار مکمل کلسیم به صورت روزانه باعث جلوگیری از بروز پوکی استخوان و بهبود پارامتر های مرتبط با تراکم استخوان شده است(3).

  • اثر جالب توجه در پیشگیری از سرطان

 درمان سرطان شرکت داروسازی رها

همانطور که اشاره کردیم، ترکیب ایکارین یکی از مهمترین ترکیبات کشف شده در سال های اخیر است که توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده است. یکی دیگر از کاربرد های ایکارین، پیشگیری و درمان انواع مختلف سرطان های جامد و غیر جامد است. این اثر درمانی، فراتر از سمیت سلولی  است و در تقویت مکانیسم های جدید درمانی همچون ایمونوتراپی و کمک به درمان سرطان های مقاوم به هورمون درمانی مثمر ثمر واقع شده است (4). محققان در حال بررسی ساختن فرم دارویی خالص از ایکارین جهت اثرات ضد سرطان هستند.

تهیه شده توسط: دکتر میلاد سعادت کیش

مدیکال ادوایزر شرکت داروسازی رها

 

منابع

(1) Liu, W. J., Xin, Z. C., Xin, H., Yuan, Y. M., Tian, L., & Guo, Y. L. (2005). Effects of icariin on erectile function and expression of nitric oxide synthase isoforms in castrated rats. Asian journal of andrology, 7(4), 381-388.

 (2) Le, A. W., Shan, L., Wang, Z. H., Dai, X. Y., Xiao, T. H., & Zuo, R. (2015). Effects of icariin on the expression of ER, VEGF, and KDR in the endometrial cells of thin endometrium. Genet Mol Res, 14(3), 11250-8.

 (3) Zhang, G., Qin, L., & Shi, Y. (2007). Epimedium‐derived phytoestrogen flavonoids exert beneficial effect on preventing bone loss in late postmenopausal women: a 24‐month randomized, double‐blind and placebo‐controlled trial. Journal of bone and mineral research, 22(7), 1072-1079.

 (4)- Tan, H. L., Chan, K. G., Pusparajah, P., Saokaew, S., Duangjai, A., Lee, L. H., & Goh, B. H. (2016). Anti-cancer properties of the naturally occurring aphrodisiacs: icariin and its derivatives. Frontiers in pharmacology, 7, 191.

 

اطلاعات تماس

 

دفتر مرکزی: اصفهان – کیلومتر 7 جاده شیراز– شهرک صنعتی صفه – واحد 11 

کدپستی: 35148 - 81791

صندوق پستی: 567 - 81745

 

031-36540859 - 031-36540659

 

فکس: 36540959-031


 

دفتر فروش تهران: اشرفی اصفهانی جنوب، نرسیده به میدان صادقیه، خیابان سازمان آب غربی، ابتدای گلستان اول، ساختمان زمرد، پلاک 23، طبقه دوم، واحد 7

 

021-44084866-44084859

 

فکس: 44975532-021