واحد کنترل و تضمین کیفیت شرکت داروسازی رها

واحد کنترل و تضمین کیفیت

در صنعت داروسازی، کیفیت کلیدی‌ترین مسئله‌ای است که می‌بایست در رأس مسائل دیگر به آن توجه کرد. و این علتی است که بسیاری از آیین‌نامه‌ها، خط‌مشی‌ها و کنترل‌ها حائز اهمیت بوده و بایستی پیروی شوند.
بنابراین به منظور دستیابی به چنین هدفی، یک سیستم مدیریت کیفیت که تمام واحدهای سازمان و پرسنل مربوطه را در برمی‌گیرد ضروری می‌باشد. در شرکت داروسازی رها، عملکردهای مختلف وابسته به مدیریت کیفیت و رابطه میان آن‌ها مهم قلمداد شده است. مدیریت کیفیت، QA،GMP و QC دارای یک رابطه طبقاتی می‌باشند که در آن مدیریت کیفیت با تمام سیاست‌های سازمان نسبت به اجرای کیفیت در رأس قرار می‌گیرد .پس از آن واحد تضمین کیفیت QA   می‌باشد که اطمینان می‌دهد شرکت به سیاست‌های مربوطه نائل شده و قوانین GMP   و استانداردها به درستی پیروی می شوند. ما GMP   را به عنوان بخشی از QA   در نظر می‌گیریم که اطمینان می‌دهد محصولات، بدون تناقض تولید شده و مطابق با استانداردهای کیفیت متناسب با کاربردهای مورد نظر آن‌ها و تأیید مقام ذی صلاح بررسی و کنترل می‌شوند.


تضمين كيفيت يك مفهوم و راهكار با گستردگي وسيع مي‌باشد. QA در برگيرنده تمامي اموري است كه به تنهايي يا مشترك  مي‌توانند روي كيفيت يك محصول تأثير داشته باشد .


تضمين كيفيت تمامي تمهيدات سازماندهي شده در شركت مي‌باشد. تمهيداتي كه به قصد اطمينان از كيفيت محصولات و مناسب بودن آن‌ها با استفاده مورد نظر باشد.
تمهيدات و سازوكارهاي لازم براي ساخت محصولات ،‌ تأمين مواد اوليه و استفاده مواد اوليه و اقلام بسته بندي صحيح در واحد تضمين كيفيت صورت مي‌گيرد.
در شركت داروسازي رها، واحد تضمين كيفيت با نقش نظارت بر عملكرد واحدهاي عملياتي كه بر كيفيت محصول تأثيرگذار   مي‌باشند، شامل واحدهاي آموزش،‌ ترخيص،‌ مستند سازي و معتبرسازي،‌كاليبراسيون،‌ رسيدگي به شكايات مشتريان،‌ بازرسي‌هاي داخلي، ‌بهداشت حرفه‌اي، ايزوها و نظام پيشنهادات مي‌باشد.
واحد آموزش:  با نقش فراهم‌آوري آموزش براي تمامي پرسنل كه علاوه بر آموزش‌هاي پايه (Basic Training) جهت پرسنل جديد استخدام شده، ‌آموزش‌هاي مستمر (Continuing Training) نيز جهت ساير پرسنل صورت گرفته و اثربخشي آن بصورت دوره‌اي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.


ترخیص محصول، آموزش، مستندسازی، کالیبراسیون و معتبرسازی از اهم وظایف این واحد هستند.
ترخیص محصول شامل بررسی کل پروسه ساخت یک محصول، بررسی کلیه مستندات آزمایشگاه کنترل کیفی در رابطه با محصول مربوطه و در نهایت تائید صحت مدارک مربوط به تولید یک محصول می‌باشد. در پروسه ترخیص پس از اطمینان از صحت مدارک تولید، برگه سبز تائید محصول جهت خروج از شرکت در اختیار مسئول فنی قرار می‌گیرد و پس از تایید مسئول فنی برگه سبز مربوطه به انبار قرنطینه فرستاده و بر روی محصول تولیدی الصاق می‌گردد.


با توجه به اهمیت مستندات طبق اصول تولید بهینه دارو (GMP) ، در واحد تضمین کیفیت داروسازی رها مستندات شرکت، تهیه، بررسی و در نهایت کد گذاری و نگهداری می‌گردند.
واحد تضمین کیفیت به عنوان ناظر بر عملکرد واحد فنی شرکت و صحت کارکرد دستگاه‌ها می‌باشد که برنامه‌ریزی کنترل دوره‌ای دستگاه‌های شرکت را نیز به موازات نظارت انجام می‌دهد. واحد تضمین کیفیت مسئولیت کالیبراسیون و یا صحت‌سنجی دستگاه‌های تولید را نیز بر عهده دارد.
 از دیگر مسئولیت‌های واحد تضمین کیفیت بازرسی داخلی از واحد‌های شرکت جهت تائید صحت اجرای اصول بهینه تولید دارو و در نهایت حفظ کیفیت فراورده می‌باشد که بطور دوره‌ای در واحد داروسازی رها در حال انجام است. مسوولیت کارآمدسازی و معتبرسازی دستگاه‌های شرکت نیز بر عهده این واحد می‌باشد.

اطلاعات تماس

 

دفتر مرکزی: اصفهان – کیلومتر 7 جاده شیراز– شهرک صنعتی صفه – واحد 11 

کدپستی: 35148 - 81791

صندوق پستی: 567 - 81745

 

031-36540859 - 031-36540659

 

فکس: 36540959-031


 

دفتر فروش تهران: اشرفی اصفهانی جنوب، نرسیده به میدان صادقیه، خیابان سازمان آب غربی، ابتدای گلستان اول، ساختمان زمرد، پلاک 23، طبقه دوم، واحد 7

 

021-44084866-44084859

 

فکس: 44975532-021